سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیحاتی مختصر درباره توضیحات متا

توضیحات متا قطعه ای است تا حدود 155 نویسه – برچسب HTML – خلاصه مطالب صفحه. موتورهای جستجو توضیحات متا را در نتایج جستجو بیشتر نشان می دهند در صورتی که عبارت جستجو شده در توضیحات باشد ، بنابراین بهینه سازی توضیحات متا برای SEO در صفحه مهم است.

توضیحات متا چه می کند؟

توضیحات متا یک تگ HTML است که به نظر می رسد در کد HTML این صفحه:

هدف از توضیحات متا برای صفحه شما ساده است: برای دسترسی به شخصی که در Google جستجو می کند تا روی پیوند شما کلیک کند. به عبارت دیگر ، توضیحات متا وجود دارد تا از طریق موتورهای جستجو امکان کلیک را فراهم کند.

موتورهای جستجو می گویند هیچ مزیت رتبه بندی مستقیمی از توضیحات متا وجود ندارد – آنها از این الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی کنند. اما یک مزیت غیرمستقیم وجود دارد: Google از نرخ کلیک (CTR) به عنوان روشی برای بررسی اینکه آیا نتیجه خوبی دارید استفاده می کند. اگر تعداد بیشتری از افراد روی نتیجه شما کلیک کنند ، Google شما را نتیجه خوبی می داند و می خواهد – براساس موقعیت شما – شما را از رتبه ها بالا ببرد. به همین دلیل بهینه سازی توضیحات متا بسیار مهم است ، همانند بهینه سازی عناوین شما.

ویژگی های توصیف متا خوب

تقریباً در مورد هر مقاله ای در مورد توضیحات متا ، برخی از این موارد ذکر شده است ، اما من تمام ویژگی هایی را که در اینجا برای من معنی دارد ترکیب کرده ام:

  1. حداکثر 155 کاراکتر – و بعضی اوقات بیشتر

طول مناسب واقعاً وجود ندارد؛ بستگی به پیامی دارد که می خواهید منتقل کنید. شما باید فضای کافی را برای یافتن پیام بدست آورید ، اما در عین حال کوتاه باشد.

هر بار دیگر گوگل طول را تغییر می دهد. در حال حاضر ، شما اکثراً توضیحات متا را تا 155 کاراکتر مشاهده می کنید ، سعی کنید در همان خطوط اول توضیحات متا اطلاعات مهمی را بدست آورید.

  1. توضیحات ساده و قابل درک باشند

سعی کنید در توضیحات متا از نوشنه و توضیحات قابل درک استفاده کنید و ازنوشته های سنگین و کسل کننده که مخاطب با خواندن آن نمی داند دقیقا چه چیزیرا دریافت می کند بپرهیزید.

  1. استفاده از برخی کلمات

در این قسمت بهتر است از کلماتی مانند بیشتر بدانید ، آن را دریافت کنید ، به صورت رایگان سعی کنید و امثال اینها می تواند در نوشته توضیحات متا مفید واقع شود.

4 . حاوی کلمه کلیدی متمرکز

اگر کلمه کلیدی جستجو با بخشی از متن در توضیحات متا مطابقت داشته باشد ، Google تمایل بیشتری به استفاده از آن توضیحات متا و برجسته کردن آن در نتایج جستجو دارد. این امر باعث می شود لینک سایت شما حتی بیشتر جذاب شود.

5? مشخصات را بیان کنید

به عنوان مثال ، اگر محصولی برای فناوری اطلاعات دارید ، تمرکز روی مشخصات فنی محصول می تواند ایده خوبی باشد – تولید کننده ، SKU ، قیمت ، مواردی از این دست. اگر بازدید کننده به طور خاص به دنبال آن محصول است ، احتمالاً مجبور نیستید که آنها را متقاعد کنید ، و وجود اطلاعاتی مانند قیمت باعث کلیک خواهد شد. توجه داشته باشید که مطمئناً می توانید برای این کار قطعه های ثروتمندی نیز تهیه کنید.

  1. مطابقت با محتوا

این مهم است. Google متوجه خواهد شد که توضیحات متا بازدید کنندگان را برای کلیک کردن فریب می دهد و حتی ممکن است سایتهایی را که این کار را انجام می دهند مجازات کند. اما جدا از آن ، توصیفات غلط احتمالاً نرخ گزاف گویی را افزایش می دهد. این یک ایده بد به همین دلیل است. شما می خواهید توضیحات متا با محتوای موجود در صفحه مطابقت داشته باشد.

  1. توضیخات متا هر صفخه متفاوت باشد

نکات ساده برای نوشتن توضیحات عالی

طول توضیحات متا را تقریباً تا 135-160 نویسه نگه دارید. دیگر یک شماره تابت واقعی وجود ندارد زیرا Google تصمیم می گیرد به اندازه دلخواه خود نشان دهد .

شامل یک تماس برای اقدام! به آنها دلیل بدهید تا به وب سایت شما بیایند.  مثال :امروز نرم افزار ما را به صورت رایگان امتحان کنید. ”این فقط  نمونه ای است که دلیل روشنی برای بازدید از صفحه دارند.

تطبیق موضوع صفحه بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که هر چه توضیحات متا شما می گوید یا پست شما مطابقت دارد.

در حالی که ممکن است برخی بگویند که این موضوع ربطی ندارد ، ما توصیه می کنیم کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات متا خود بگنجانید. این ممکن است فرصتی را برای استفاده از توضیحات متا ترجیحی شما در Google بهبود بخشد و Google همچنین کلمات کلیدی مربوط را برجسته می کند و باعث می شود شانس کلیک بر روی آن بهبود یابد.

آن را مکالمه کنید! تصور کنید که چگونه می توانید به شخصی در مورد صفحه خود بگویید و برای توضیحات متا با آن کار کنید.

مثال های توصیف متا الهام بخش

در توضیحات متا ، تماس و تماس با ما به وضوح به ما می گوید که نوشتن در مورد صفخه سخت است – اما اینها می توانند تأثیر بسیار خوبی در تجربه کاربر داشته باشند ، بنابراین دستیابی به آن مهم است.

در هنگام انتخاب شرکت یا طراح برای وب سایت خود باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سئو سایت برای شما در چه درجه ای از اهمیت برخوردار است .برای داشتن یک سئو قوی می توانید با   تماس گرفته و خود را به ما بسپارید.

اگر توضیحات متا شما مانند سایر صفحات باشد ، تجربه کاربر در Google مختل خواهد شد. اگرچه عناوین صفحه ممکن است متفاوت باشد ، به نظر می رسد تمام صفحات یکسان هستند زیرا همه توضیحات یکسان هستند. اگر عمداً می خواهید / نیاز دارید / در وسوسه ایجاد توضیحات متا کپی شده هستید ، بهتر است توضیحات را خالی بگذارید. Google یک قطعه قطعه از صفحه حاوی کلمه کلیدی استفاده شده در پرس و جو را انتخاب می کند.

نمونه هایی از توضیحات خوب متا

در حین تحقیق در این پست ، مقاله های زیادی را خواندم که توصیفات متا را در بر می گیرد ، و با وجود اینکه اطلاعات زیادی پیدا کردم ، ولی تقریباً نمونه و مثالی از آن وجود نداشت. هیچ چیز مانند مثالهای واقعی نمی تواند یادگیری ساخت یک توضیحات متا مناسب را برای شما آسانتر کنید.

بیایید نگاهی به چند مورد بیندازیم ، و هفت نکته شماره گذاری شده در بالا را در نظر بگیریم:

طول مناسب

این توضیحات متا آنچه را که در صفحه پیدا خواهید کرد توصیف می کند و در 155 کاراکتر تشان داده می شود.

فعال ، باانگیزه و مستقیماً به کار شما پرداخته می شود. و اینکه مخاطب کاملا متوجه شود که چه چیزی را دریافت خواهد کرد!

مشخصات توضیحات متا

حاوی کلمه کلیدی متمرکز

به عنوان مثال کلمات کلیدی و مترادف تمرکز متا dscriptions

کلمه کلیدی متمرکز: توجه داشته باشید که Google گاهی اوقات در جستجوی [اسکار] مترادف هایی مانند [جوایز اسکار] را نیز برجسته می کند. این باعث می شود نتیجه جستجوی شما حتی بیشتر از هم متمایز شود.

آیا می خواهید این را در پیش نمایش قطعه خود نیز مشاهده کنید؟ در Yoast SEO Premium می توانید مترادف کلمه کلیدی تمرکز خود را اضافه کنید.

اضافه کردن توضیحات متا با SEO Yoast

ویرایش توضیحات متا در پیش نمایش قطعه SEO Yoast

اگر در WordPress هستید و از Yoast SEO استفاده می کنید ، توضیحات متا را به آسانی اضافه کنید. می توانید درست مانند عنوان SEO و Slug ، در ویرایشگر snippet Yoast SEO ایجاد کنید. علاوه بر این ، می توانید بلافاصله آنچه را که در پیش نمایش قطعه به نظر می رسد بررسی کنید:

صفحات زیادی دارم؛ از کجا شروع کنیم؟